Kayseri Amatör Ligi İnternet Sitesi

MUCİZE DOKUNUŞ

0 196

Doğal Pisti ve toz karı ile dünyanın tanıdığı Kayak Merkezi Erciyes, artık futbol takımlarının uğrak merkezi olacak.

Kayseri’nin sembolü Erciyes Dağı artık futbol takımlarının kamp merkezi olacak. Sahalar şimdiden hazır. Toplam da 45 takımın aynı anda yaz kampı yapabileceği Erciyes’te muammalı-hummalı çalışma atmosferi sürüyor Geçmişte A Milli Takımın da kamp için Talas ve Erciyes’i tercih ederdi. Bu yeni hamleyle Erciyes, artık futbol denilince de akla gelecek.

Uzun süredir gündemde olan ve Kayseri’yi Süper Lig takımları için bir cazibe merkezi haline getirecek Erciyes Yüksek İrtifa Kamp Eğitim Merkezi için çalışmalar başladı. Erciyes Master Planı dahilinde uygulamaya başlanan çalışmalar artık gözle görülür hale geldi. Bu kapsamda Erciyes’e ilk etapta 2 futbol sahası yapılırken, bu ileriki yıllarda 10 sahaya çıkacak. Futbol sahalarının yanı sıra tesis içinde bir spor salonu ile olimpik yüzme havuzu yer alacak. Kayseri’yi sporun merkezi haline getirecek olan bu proje ile birlikte ilimizdeki turizmde çeşitlilik kazanmış olacak.

DÜNYADA BENZERİ YOK

Konu ile ilgili olarak görüşlerini aldığımız Erciyes A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Murat Cahit Cıngı, yapımına başlanan tesisin dünyada bir benzerinin bulunmadığını söyledi. Cıngı şöyle devam etti:  ”Erciyes’i aynı zamanda yazın da bir sportif kamp halinde getirmek için gayret ediyoruz. Erciyes Master planının gayelerinden bir tanesi de Erciyes’i 4 mevsim kullanılabilir, halde tutmak ve özellikle bir sportif merkez halinde getirmek.  Şimdiye kadar da yüksek irtifa kampı ile alakalı projelerimizde Büyükşehir Belediyemiz tarafından hazırlanmıştı daha önceki yıllarda.  Bu işin lokomotifi futbol takımları. Futbol takımlarını Erciyes’e getirmek için sahaların çalışmalarına başladık.  İnşallah bu sezon 2 tane hazır hale getirip, gelecek seneden itibaren yüksek irtifa kampına gelecek tüm dünyadan futbol takımlarını Erciyes’te misafir etmek istiyoruz ve dolayısıyla Erciyes’te yazında otellerimiz bu misafirler ile dolacak. Sosyal hayatta Erciyes’teki sosyal hayatında daha gelişmiş olmasına katkıda bulunacağız. Bunun yanında özellikle salon vs. gerektirmeyen sportif branşlarda şimdiye kadar çok sayıda yüksek irtifa kampı için sporcu misafir ettik.  Bisiklet konusunda çok başarılı bir yere geldik.  Nisan ayından itibaren şehrimizde, Erciyes Dağında çok sayıda yabancı Bisiklet takımları ağırladık. Kuveyt, Rusya, Belarus, Slovenya, Ukrayna, Suudi Arabistan’ı misafir ettik ve o konuda Erciyes çok iyi bir yere geldi.  İnşallah bundan sonra çok daha fazla sayıda takımı önümüzdeki yıllardan itibaren de Erciyes’te yüksek irtifa kampında göreceğiz.  Dağ Bisikleti konusunda iniş parkur konusunda da Erciyes’te parkurlar oluşturduk. Orada da güzel kamplar ve Uluslararası müsabakalar yapıyoruz.  Ama futbol sahaları ondan sonra da kapalı spor salonu Basketbol, Voleybol, Hentbol gibi takımları getireceğiz. Yüksek İrtifa Olimpik Havuz yapacağız. Atletizm pisleri yapacağız.  Bunların yanında küçük bir konferans salonu planlıyoruz. 400-500 kişilik eğitim verilebilecek.  Erciyes’i sportif kompleks halinde getireceğiz.  Dünya da eşi benzeri olmayan güzel bir kompleks olacak. 10 gün önce 10 takım vardı Erciyes’te.  Erciyes üzerinden şehirde önemli sosyaliste sağlanıyor diyebiliriz” diye konuştu.

ASKF Başkanı Musa Soykarcı, ASKF Yönetim Kurulu Üyesi Yaşar Ekincioğlu ve Futbol İl Temsilcisi Rıfat Pakkan, yapımı devam eden sahaları yerinde incelediler.

”Şehrimizin marka değerini  arttıracak bir proje”

Kayseri Amatör Spor Kulüpleri Federasyon Başkanı Musa Soykarcı, yapılan yatırımların şehre büyük bir değer katacağını dile getirdi. Soykarcı,” Erciyes’e yapımı başlanan sahaların tamamlanmasından sonra şehrin marka değerine çok büyük değer katacak. Yaz turizmini geliştirecek.  Yaz ve kış aylarında Erciyes’imize sportif anlamda büyük katkı sağlayacak.  Ben bu projede emeği geçen ben herkese teşekkür ediyorum” dedi.